Nowoczesny marketing nieruchomości 2017.


reklama mieruchomości

Gdzie reklamować mieszkanie i dom na sprzedaż- nowoczesny marketing nieruchomości.



W skrócie:

  • Od czego zacząć sprzedaż nieruchomości?
  • Gdzie zamieścić ogłoszenia na sprzedaż?
  • Ile trwa sprzedaż mieszkania?
  • Czy reklamować mieszkanie samemu czy przez agencję.


  • Na te i inne pytania znajdą Państwo odpowiedź w naszym artykule. Zacznijmy zatem od początku:

    1. Przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty do transakcji.

    To najważniejsza część, gdyż bez nich nie dokonasz żadnej transakcji u notariusza a na niektóre z nich trzeba nieraz czekać nawet 14 dni. O same dokumenty spyta Cię każdy konkretny kupujący oraz agencja nieruchomości (jeśli zakładasz opcję współpracy).


    Zrób profesjonalne zdjęcia:

    Jeśli nie znasz się na fotografii – zatrudnij profesjonalną firmę – dobre zdjęcia to podstawa efektywnej i skutecznej reklamy w internecie. Obecnie na rynku jest sporo firm zajmujących się tematyką przygotowania nieruchomości na sprzedaż. Oferują one zarówno opcję wykonania profesjonalnych fotografii jak i przygotowania profesjonalnego filmu. Koszt takiej usług od 200-1500 zł ( w zależności od wykupionego wariantu).


    Home Staging

    Coraz większą popularność zyskuje tzw Home Staging czyli specjalne przygotowywanie mieszkań na sprzedaż. Czy warto? Tutaj zdania są podzielone – na pewno mały lifting przed sprzedażą warto zrobić. Jeśli jednak mieszkanie ma zbyt wysoką cenę ofertową, wysoki wskaźnik cena za metr, oraz jest w złym stanie technicznym Home Staging wywoła odwrotne wrażenie – kupujący pomyśli, że tuszujesz wady techniczne mieszkania i sztucznie starasz się zawyżać cenę.


    Ważna kwestia – jeśli zakładasz sprzedaż przez agencję nieruchomości – sami agenci podpowiedzą Ci co można zmienić w mieszkaniu. Nie ma sensu więc na siłę wydawać kolejnych pieniędzy.


    Reklama mieszkań i domów w internecie.

    Dochodzimy do najważniejszej kwestii: czy reklamę chcesz wykonywać sam czy chcesz powierzyć to agencji nieruchomości. W pierwszy, wariancie musisz być przygotowany na wydatek rzędu kilkuset złotych.


    Zakładając, że mieszkanie w Polsce sprzedaje się około 90 dni, a ogłoszenia najczęściej dodaje się na 14 lub 30 dni wymaga to płatnego odnawiania ich (zazwyczaj na kilku z portali aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców) Teoretycznie można dodawać mieszkania na stronach tylko prywatnych (tzw bez pośredników), ale agencje nieruchomości i tak wypatrzą takie ogłoszenia i będą się z Tobą kontaktować.


    Dlatego właśnie duża część sprzedających kieruje oferty bezpośrednio do agencji – nie muszą odbierać dziesiątków telefonów w ciągu dnia z prośbą o podpisanie umowy co długofalowo jest irytujące dla sprzedających zwłaszcza jeśli np. prowadzą na codzień firmę.


    Które portale wybrać?

    Standardowo te najbardziej popularne oraz lokale serwisy ogłoszeniowe. Nadal dobrym pomysłem jest również anons w lokalnej gazecie (często ściąga klientów gotówkowych). Jeśli decydujesz się na samodzielną reklamę – pamiętaj o dodatkowo płatnych wyróżnieniach – na każdym większym portalu znajduje się kilkadziesiąt tysięcy ofert dlatego warto je odświeżać aby było widoczne dla kupujących.


    Jeśli chodzi o reklamę nieruchomości oraz odzew od realnych klientów dobrymi portalami są gratka.pl oraz gumtree.pl . Oba portale posiadają najlepiej posegregowane oferty, łatwą obsługę panelu do wyszukiwania nieruchomości oraz szybko pozyskują klientów od daty publikacji oferty.


    Dobrym pomysłem jest również reklama w Social Media (Facebook, Twitter, Google+). Wszystkie portale pozwalają na wysłanie informacji do dużej grupy znajomych zupełnie bezpłatnie.


    Marketing biura nieruchomości.

    Agencje nieruchomości działają w nieco inny sposób – reklamują nieruchomości równolegle do innych portali przez co mają o wiele więcej potencjalnych kupujących. Dodatkowo kierują ofertę do już zarejestrowanych w bazie klientów (często gotówkowych), przez co ich czas sprzedaży nieruchomości jest dużo krótszy niż prywatnej osoby. Dobra agencja nieruchomości może w krótkim czasie reklamować Twoje mieszkanie nawet do ponad tysiąca potencjalnych kupujących.


    Co ważne sprzedający nie płaci za samą reklamę nieruchomości do momentu transakcji. Technicznie rzecz biorąc samą prowizję może pokryć z ceny mieszkania. Sprzedający więc współpracując z dobrą agencją nieruchomości nie ponosi tak naprawdę kosztów sprzedaży tym bardziej że samą prowizję można opcjonalnie doliczyć do ceny sprzedawanej nieruchomości.



    Reasumując: współpracując z dobrym biurem masz zapewniony dostęp do:

  • duże grupy potencjalnych kupujących,
  • dodatkowy dostęp do klientów gotówkowych,
  • bardzo dobrego marketingu internetowego za który nie płacisz,
  • rozliczyć prowizję po transakcji,

  • Reklama nieruchomości komercyjnych i drogich apartamentów.

    Zasadniczo dobrym pomysłem jest reklama na standardowych portalach dotyczących reklamy nieruchomości jak i w serwisach publikujących oferty biznesowe.

    Wynika to z faktu, iż często właściciele firm poszukują nieruchomości właśnie poprzez kanał biznes2biznes, czyli prościej mówiąc serwisy biznesowe. Jeśli reklamujesz nieruchomość dla klientów z zagranicy dobrym pomysłem jest również zrobienie filmu i granie go na youtube – potencjalny klient będzie sam mógł obejrzeć wnętrze nieruchomości oraz ocenić czy jest dla niego atrakcyjna.


    Artykuł powstał przy współpracy z serwisem www.inwestycje-wroclaw.pl

    marketing nieruchomości 2017

    Podobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym na Facebook.com

    Marketing internetowy

    img

    Oferty biznesowe online

    Giełda ogłoszeń online

    img

    Tworzenie stron i serwisów

    Zobacz jak budujemy witryny internetowe wspólnie z naszymi klientami.

    img

    Pozyskiwanie klientów

    Sama strona w Internecie to za mało, dlatego budujemy dla klientów strategię pozyskiwania klientów i utrzymania ruchu na stronie.

    img

    Reklama w Facebook.com

    Dlaczego warto pokazać firmę w największym serwisie społecznościowym na świecie?

    img

    Strony mobilne

    Dlaczego warto zainwestować w technologie mobilne?

    img

    WWW websites for companies

    .Pro-service B2B

    Co nas wyróżnia?

    Koncentrujemy się na rozwiązaniach podnoszących widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, ułatwiających pozyskiwanie klinetów oraz na działaniach pozwalających firmom zwiększać zyski. Wszystkie detale wspólnie omawiamy razem i razem budujemy witrynę. Podsumowując: skupiamy się na konkretach.

    Blog firmowy IT w biznesie

    Jak zbudować stronę www dla firmy - najczęściej zadawane pytania

    Jak zarabiać w Internecie?

    Zobacz najnowsze wydarzenia z życia naszej firmy i branży IT