Reklama, promocja i pozycjonowanie sklepów internetowych.


Handel w siecie dynamicznie rozwija się w Polsce w ostatnich latach. Coraz więcej firm rozważa otworzenie sklepu internetowego aby rozwijać dodatkowe kanały dotarcia do klientów oraz zwiększać sprzedaż online. Dotyczy to nie tylko początkujących, ale równiż już istniejących firm.


Co więcej sklep internetowy pracuje i przyjmuje zlecenia wtedy kiedy Ty zajmujesz się swoim stacjonarnym biznesem. Dzięki rozwoju technologii mobilnych, klienci mogą przeglądać asortyment Twojego sklepu na tablecie lub telefonie komórkowym, przebywając w zupełnie innym Państwie.


Poniższy artykuł przygotowaliśmy dla osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie. Artykuł przedstawia przykładowe (skuteczne, sprawdzone w praktyce ) sposoby reklamowania i pozycjonowania sklepów internetowych. Każda z technik jest prosta do nauki i zastosowania w praktyce. Wdrażając je w swoim sklepie w szybkim tempie możesz zwięszkyć ruch na stronie oraz ilość potencjalnych zamówień.


Jak reklamować sklep internetowy? 10 praktycznych porad.


1.Szybki kod + dobry hosting dla sklepów internetowych

Przy wyborze sklepu internetowego kluczową kwestię odgrywa kod oraz platforma z jakiej korzystasz. Ma to szczególne znaczenie z dwóch względów: pozycjoniwania (o czym poniżej ) oraz szybkości realizacji zamówień.


Nowoczesne platformy są zintegrowane z Facebookiem, Google Merchant Center oraz innymi serwisami dzięki czemu z jednego miejsca kontrolujesz marketing firmy, poszczególne zamówienia, statystyki sklepu oraz wysyłki jego produktów. Dzięki temu możesz kontrolować swó j sklep nawet z poziomiu telefonu komórkowego przebywając poza granicami kraju.


Obecnie algorytmy wyszukiwarek zwracają bardzo dużą uwagę na szybką i responsywną budowę strony (tj. dostosowaną do każdego urządzenia z którego internatua przegląda sklep). Platformy, na których możesz tworzyć sklepy internetowe mają również dużo praktycznych dodatków, dzieki którym można wprowadzać do sklepu promocje lub usprawnienia w działaniu.


Osobiście polecamy poniższe usługi:
Sklep internetowy: Sky Shop.pl

Dobry hosting dla sklepów internetowych (bardzo dobre ceny + fachowa, rzetelna obsługa) - Light Hosting.pl


2. Różnorodny asortyment.

Kolejną ważną rzeczą jest dbałość o asortyment. Jego dokładne opisanie, aktualizacja oraz akcje promocyjne mają duże znaczenie dla atrakcyjności sklepu dla klientów, są też ważnym czynnikiem decydującym o pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce. Zmienność asortymentu oraz związane z nim promocje powodują skolei wzrost lojalności klientów sklepu. Szczególne znaczenie ma tzw. Fotografia produktowa oraz promocja poszczególnych produktów w grupach tematycznych oraz w social media (o czym poniżej). Dzięki wykorzystaniu technologii takich jak HTML5 + Javascript mozliwe jest tworzenie animowanej fotografi która skutecznie przyciąga klientów na stronę.


3 .SEO – pozycjonowanie i optymalizacja.


Kluczowa kwestia przy prowadzeniu sklepu internetowego. Dobrze opracowane SEO (czyli pozycjonowanie i marketing w wyzukiwarkach internetowych) to świetna inwestycja w czasie w Twój sklep internetowy. Dobrze dobierając słowa kluczowe, odpowiednio linkując stronę i dbając o źródła wartościowego ruchu możesz szybko zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarkach i pierwsze telefony od klientów.


SEO wymaga sporo pracy na początku, ale długofalowo to naprawdę opłacalna strategi internetowa. Przy opracowaniu jej warto skorzystać z dobrej agencji interaktywnej, gdyż SEO jest wynikiem wielu czynników rankujących. Agencje te korzystają również ze specjalistycznego oprogramowania, które znacznie przyspiesza ten proces.


4. Promocja sklepu internetowego w Social Media


Obecnie bardzo popularny sposób marketingu pozwalający w krótkim czasie pozyskać znaczny ruch na stronę. Co warto zaznaczyć – social media to obecnie kanał komunikacji bardzo popularny wśród młodych osób. Świetnie nadaje się zarówno do codzinnej komunikacji jak i prowadzenia działań marketingowych. Co więcej reklame firmy zaczynasz wśród dobrze znanych Ci osób, które mogą dalej polecać firmę do swoich znajomych. Popularnymi kanałami są Facebook, Instagram, oraz Google +. Głowne zalety reklamy w social media to:



- możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców,
- możliwość precyzyjnego kierowania reklamy do obiorców,
- atrakcyjneakcyjne stawki cenowe w porównaniu z tradycyjną reklamą,
- możliwość budowy marki firmy,
- kontakt z klientami 24h przez wygodne komunikatory,


5. Porównywarki cenowe.


Reklama w wyszukiwarkach internetowych jest korzystna dla firmy z dwóch względów. Po pierwsze sklep internetowy z miejsca zyskuje duży ruch na stronę www. Po drugie masz okazje w szybki sposób zaprezentować asortyment swojego sklepu interentowego do szerokiej grupy docelowej.


Dysponując odpowiednim budżetem możesz zatem z miejsca rozpocząć reklamę swoich produktów w zaawansowany sposób (porównywarki cenowe są odwiedzane przez miliony osób miesięcznie). Zobacz przykładowy serwis: http://www.okazje.info.pl. Dodatkowo każda porównywarka cenowa oferuje Ci zaawansowane opcje marketingowe.


6. Monitoring i analiza danych sklepu.

Niedoceniana metoda marketingowa, przez którą firmy tracą klientów. Dobre opracowanie analityki internetowej (np. Google Analytics) pozwoli Ci na zrozumienie jakimi treściami interesuja się Twoi klienci i które z Twoich podstron są najczęściej odwiedzane. Dzięki wiedzy jak zachowują się użytkownicy serwisu możesz odpowiednio kierować komunikaty reklamowe oraz zwiększać ilość zamówieć w stronie firmowej lub sklepie internetowym. Przeglądanie danych analitycznych pozwoli Ci na pozyskanie następującyh informacji:



które strony i podstrony Twojego serwisu są najbardziej popularne?
które strony użytkownicy opuszczają najczęściej?
ile czasu spedzają na stronie lub sklepie?
z jakich krajów i miast pochodzi ruch w serwisie?
które strony odsyłają do Twojego sklepu najwięcej klientów?

Monitorowanie strony najlepiej wykonać przez usługę Google Analytics

7. Reklama w serwisach Business 2 Business.


Reklama w serwiach Business 2 Business jest korzystna dla firmy z kilku względów. Kierując reklamę do innych firm zwiększasz szansę na zawarcie kontraktu z inną firmą (i co z tym związane większych zamówień). Po drugie reklamując sklep w takich miejscach masz szanse pozyskać długofalowego partnera w biznesie lub strategicznego inwestora (serwisy B2B są często przeglądane przez fundusze lub prywatnych inwestorów).


Serwisy B2B oferują również najbardziej kompleksową ofertę reklamową: zarówno ogłoszenia biznesowe, reklamę bannerową oraz specjalistyczne artykuły sponsorowane. Dzięki wykupionym abonamento możesz w dowolny sposób reklamować swoją firmę, jej produkty lub usługi. Przykładowy serwis: http://biznes-trader.pl .


8. Reklama video – prezentacje 3D + wizualizacje produktów.

Reklama video pozwala w szybki i skuteczny sposób zapoznać użytkowników twojeg sklepu z firmą i jej asortymentem. Dlaczego warto skupić się na tym kanale? Youtube to akutalnie druga nawiększa wyszukiwarka na świecie. Zamieszczanie filmów na niej jest bezpłatne. Jest to świetny kanał aby przesyłać filmy z opisem produktów, filmy promujące sklep oraz informacje o firmie.


Obecnie możliwe jest również tworzenie specjalistycznych filmów pokazujących np wnętrze nieruchomości z określonymi produktami. Filmy wykonuje się tradycyjnymi aparatami lub tzw. kamerą sferyczną. Co ciekawe – coraz więcej osób decyduje się również na filmowanie w ten sposób lokali które prowadzi na codzień (zwłaszcza klubów i kawiarni). Poniżej przykład: Sama reklama w portalu jest również bardzo tania w porównaniu do tradycyjnych kanałów telewizyjnych. Dzięki kilku prostym technikom możesz z powodzeniem stworzyć kanał oglądany przez ponad 1000 osób miesięcznie. Poniżej przykładowy film wykonany dla serwisu: http://nieruchomosci-wroclaw.net



9.Katalogi internetowe oraz wizytówki w serwisach.


Tradycyjna, żmudna i pozornie odchodząca do lamusa metoda promocji firmy, ale katalogi internetowe nadal odgrywają ważną rolę w ustrzymywaniu pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach. Dodanie sklepu do katalogów można wykonać w szybkim czasie jeśli powierzysz to zewnętrznej firmie (mają własne opracowane listy wartościowych miejsc, gdzie warto reklamować sklep).


Dobrym pomysłem są również artykuły sponsorowane w serwisie. Wybierając tę opcję sprawdź jak długo artykuł jest utrzymywany w serwisie oraz czy zawierają link do Twojej strony www (aby nie płacić np za 30 dniową emisję, która potem zostanie usunięta).



Targi branżowe i e-commerce.


Branżowe imprezy oraz targi e-commerce to świetna okazja do poznania osób, które znają rynek od podszewki i oferują bardzo praktyczne programy i aplikacje wspomagające Twój biznes. Na targach obecne są firmy oferujące nowoczesny marketing, usługi programistyczne, reklamowe oraz wsparcie logistyczne.Słowem – wszystko co potrzebujesz aby rozwinąć swój biznes lub wystartować z nowym sklepem.


Jeśli planujesz rozwój swojego sklepu internetowego zapraszamy Cię do zapoznania się z ofertą naszej firmy. Współpracujemy z początkującymi przedsiębiorcami jak i tymi bardziej doświadczonymi. Wszystkich informacji udzielamy pod numerem: + 48-604-978-704.


Podobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym na Facebook.com

Marketing internetowy

img

Oferty biznesowe online

Giełda ogłoszeń online

img

Tworzenie stron i serwisów

Zobacz jak budujemy witryny internetowe wspólnie z naszymi klientami.

img

Pozyskiwanie klientów

Sama strona w Internecie to za mało, dlatego budujemy dla klientów strategię pozyskiwania klientów i utrzymania ruchu na stronie.

img

Reklama w Facebook.com

Dlaczego warto pokazać firmę w największym serwisie społecznościowym na świecie?

img

Strony mobilne

Dlaczego warto zainwestować w technologie mobilne?

img

WWW websites for companies

.Pro-service B2B

Co nas wyróżnia?

Koncentrujemy się na rozwiązaniach podnoszących widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, ułatwiających pozyskiwanie klinetów oraz na działaniach pozwalających firmom zwiększać zyski. Wszystkie detale wspólnie omawiamy razem i razem budujemy witrynę. Podsumowując: skupiamy się na konkretach.

Blog firmowy IT w biznesie

Jak zbudować stronę www dla firmy - najczęściej zadawane pytania

Jak zarabiać w Internecie?

Zobacz najnowsze wydarzenia z życia naszej firmy i branży IT